OBCHODNÍ PODMÍNKY

Všeobecné obchodní podmínky
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ A ÚČEL VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNEK
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují smluvní vztahy vzniklé v souvislosti se smlouvou uzavřenou prostřednictvím webu https://www.chap-ak.cz/, jejichž provozovatelem je společnost Chlebik a partneři, advokátní kancelář, s.r.o., IČO: 14000482, DIČ: 14000482, sídlem Školská 694/32, 110 00 Praha 1 (dále jen „Advokát“), a to v souvislosti s poskytnutím právní služby (dále jen „Služby“) v souladu a na základě zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „OZ“) a zákonem č. 85/1996 Sb., o advokacii, v platném znění (dále jen „ZoA“).
1.2. Tyto VOP tvoří nedílnou součást smlouvy o poskytování právních služeb (dále jen „Smlouva“) uzavřených mezi Advokátem a Klientem (dále také samostatně jen „smluvní strana“ či společně jen „smluvní strany“).
1.3. Smluvní vztahy dle těchto VOP se řídí českým právem a platí v plném rozsahu, ledaže se smluvní strany výslovně dohodnou na některých podmínkách jinak. V takovém případě mají odchylná ujednání obsažená ve Smlouvě přednost před těmito VOP. Je‑li u konkrétní Služby uvedeno výslovně jinak, než jak je uvedeno v těchto VOP, užije se ustanovení u konkrétní Služby.
1.4. Uzavřením Smlouvy Klient stvrzuje, že se s těmito VOP seznámil, souhlasí s nimi a že bere výslovně na vědomí, že tyto VOP jsou nedílnou součástí Smlouvy.
2. DEFINICE POJMŮ
2.1. Klientem se rozumí osoba, která s Poskytovatelem uzavře Smlouvu. Klient může být i spotřebitelem, tj. ve smyslu § 419 OZ fyzickou osobou, která při uzavírání a plnění Smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (v tomto případě se pak v těchto VOP užívá označení „spotřebitel“). Pokud Klient v objednávkovém formuláři uvede své IČO, má se za to, že Smlouva není uzavírána se spotřebitelem.
2.2. Webem se rozumí internetové stránky s https://www.chap-ak.cz/
3. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Klient objednává Službu (dále jen „Objednávka“) přes Web, tj. skrze objednávkový systém na Webu, a to vyplněním elektronického objednávkového formuláře, telefonicky, nebo v místě provozovny Advokáta.
3.2. Objednávka obsahuje zejména základní informace k poptávané Službě a její Ceny.
3.3. Před odesláním objednávkového formuláře je Klient povinen zkontrolovat a případně upravit vyplněné údaje. Advokát nenese odpovědnost za nepravdivé, nesprávné či neúplné údaje. Odesláním kontaktního formuláře je učiněna závazná objednávka Služby, resp. návrh na uzavření Smlouvy.
3.4. Přijetí Objednávky bude Klientovi potvrzeno zasláním e-mailu na jeho e‑mailovou adresu uvedenou v Objednávce. Přílohou potvrzujícího e-mailu je shrnutí Objednávky, včetně potvrzení ve smyslu § 1824a odst. 2 OZ v případě uzavření Smlouvy se spotřebitelem, a tyto VOP. Doručením tohoto potvrzujícího e-mailu je Smlouva uzavřena a tento e-mail představuje současně potvrzení o jejím uzavření. Jakékoli změny uzavřené Smlouvy (včetně zrušení Objednávky) jsou poté možné jen na základě dohody smluvních stran (Klienta a Advokáta).
3.5. V pochybnostech Advokát Klienta kontaktuje za účelem ověření pravosti Objednávky, a nepodaří-li se pravost Objednávky ověřit, má se za to, že Objednávka vůbec nebyla vytvořena.
3.6. Klient dále výslovně prohlašuje, že souhlasí s vyhotovením Smlouvy nebo potvrzení o uzavřené Smlouvě v písemné (elektronické) podobě zaslané prostřednictvím e-mailu.
4. CENA PRODUKTŮ, SLUŽEB A PLATBA
A. Cena Služby
4.1. Sjednanou cenou za poskytnutí Služby (dále jen „Cena“) je cena uvedená na Webu v okamžiku vytvoření Objednávky (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři), případně cena dohodnutá prostřednictvím emailu, přičemž tato částka se může od částky uvedené na Webu lišit, případně cena jinak dohodnutá ústně prostřednictvím telefonu, nebo v provozovně Advokáta.
4.2. Dojde-li ke změně ceny v době mezi odesláním Objednávky a jejím potvrzením ze strany Advokáta, platí cena platná v okamžiku odeslání Objednávky, není-li mezi stranami dohodnuto jinak.
B. Způsob platby
4.3. Cenu je možné uhradit způsoby uvedenými v konkrétním formuláři, a to:
a) bankovním převodem na účet Advokáta,
b) platba kartou v místě provozovny Advokáta,
c) v hotovosti v místě provozovny Advokáta.
4.4. V případě platební metody uvedené pod písmenem a) (bankovní převod na účet) Klient obdrží proforma fakturu, platební údaje, včetně variabilního symbolu k platbě, v e-mailu potvrzujícím přijetí Objednávky.
C. Splatnost Ceny
4.5. V případě bezhotovostního převodu je Cena splatná do 14 dnů od uzavření Smlouvy. Datum splatnosti je uvedeno v pokynech k platbě a ve proforma faktuře. Cena je považována za zaplacenou v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na bankovní účet Advokáta.
4.6. V případě bezhotovostního převodu provedeného na základě proforma faktury bude Klientovi o přijetí platby vystaven a na e-mail uvedený v Objednávce zaslán doklad o přijaté platbě.
5. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
5.1. V případě, že je Smlouva uzavřena se spotřebitelem a pomocí prostředků komunikace na dálku (tedy prostřednictvím Webu, nebo telefonicky), má Klient, který je spotřebitelem, právo ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření Smlouvy odstoupit od Smlouvy bez udání důvodů.
5.2. Smluvní strany si vrátí poskytnuté finanční plnění do 14 dní od odstoupení od Smlouvy, nebo její výpovědi a to stejným způsobem, jakým platbu od druhé smluvní strany přijala.
5.3. Klient nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování Služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty.
5.4. Klient výslovně souhlasí s tím, že Advokát může započít s poskytováním Služby před tím, než dojde k uplynutí lhůty pro odstoupení od Smlouvy.
5.5. Odstoupí-li smluvní strana od Smlouvy, nebo pokud ji smluvní strany vypoví, uhradí Klient Advokátovi poměrnou část sjednané Ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od Smlouvy, nebo její výpovědi do 14 dní od odstoupení od Smlouvy, nebo její výpovědi a to stejným způsobem, jakým platbu od druhé smluvní strany přijala.
5.6. Advokát je oprávněn Smlouvu vypovědět, dojde-li k narušení nezbytné důvěry mezi ním a Klientem nebo neposkytuje-li Klient potřebnou součinnost. Advokát je oprávněn takto postupovat také tehdy, pokud Klient přes poučení advokátem o tom, že jeho pokyny jsou v rozporu s právním nebo stavovským předpisem, trvá na tom, aby Advokát přesto postupoval podle těchto pokynů.
5.7. Advokát má právo bezodkladně vypovědět Smlouvu také tehdy, pokud Klient uvede nesprávné či neúplné údaje do Objednávky a tento stav nenapraví ani přes opakovanou výzvu Advokáta.
5.8. Advokát je povinen poskytnutí právních služeb na základě Smlouvy odmítnout, jestliže
a) v téže věci nebo ve věci související již poskytl právní služby jinému, jehož zájmy jsou v rozporu se zájmy toho, kdo o poskytnutí právních služeb žádá,
b) osobě, jejíž zájmy jsou v rozporu se zájmy toho, kdo o právní služby žádá, poskytl již v téže věci nebo věci související právní služby advokát, s nímž vykonává advokacii společně (§ 11 odst. 1 ZoA), nebo v případě zaměstnaného advokáta advokát, který je jeho zaměstnavatelem, anebo advokát, který je zaměstnancem stejného zaměstnavatele,
c) by informace, kterou má o jiném klientovi nebo o bývalém klientovi, mohla toho, kdo o poskytnutí právních služeb žádá, neoprávněně zvýhodnit,
d) projednání věci se zúčastnil advokát, případně osoba advokátovi blízká,
e) zájmy toho, kdo o poskytnutí právních služeb žádá, jsou v rozporu se zájmy Advokáta nebo osoby Advokátovi blízké.
6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
6.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ZoA, OZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). Práva z vadného plnění mohou být uplatněna písemně na adrese sídla Advokáta nebo emailem na adrese info@chap-ak.cz. Na uvedené adresy lze zasílat také stížnosti ve vztahu k poskytnutí právní služby.
6.2. Uplatnění práva z vadného plnění či stížnost dle předchozího bodu (dále jen jako „reklamace“) musí vždy obsahovat označení klienta a popis konkrétních nedostatků. V uplatnění práva z vadného plnění musí být uvedeno, v čem konkrétně spočívá tvrzená vada plnění a jaké konkrétní právo dle OZ klient uplatňuje. Reklamace musí být vždy dostatečně určitá, aby ji Advokát mohl objektivně posoudit.
6.3. Klient sdělí Poskytovateli, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Klient změnit bez souhlasu Advokáta.
6.4. Advokát reklamaci vyřídí bezodkladně, nejpozději však v 30denní lhůtě od jejího přijetí. Advokát se zavazuje, že v případě, bude-li ze zákonem stanovených důvodů trvat reklamační proces déle než 30 dnů, podá Klientovi do 30. dne od přijetí reklamace informaci o průběhu reklamace.
6.5. Advokát odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Klientovi nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který Klient Službu zakoupil a dále složitost věci.
6.6. Peněžité částky, které má Advokát z důvodu vadného plnění vydat Klientovi, ať už z titulu poskytnutí přiměřené slevy, či pokud Klient odstoupí od Smlouvy, vrátí Advokát na vlastní náklady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy Klient uplatnil u Advokáta příslušné právo z vadného plnění.
6.7. Pokud v případě vrácení peněžních prostředků nezvolí Klient jinou možnost, nebo nedohodnou-li se strany na jiném postupu, budou mu peněžní prostředky vráceny na bankovní účet, ze kterého byly peněžní prostředky zaslány. V případě nehmotného plnění v elektronické podobě a nezvolí-li Klient jinou možnost, nebo nedohodnou-li se strany na jiném postupu, bude mu plnění zasláno na stejnou elektronickou adresu, na kterou byla zaslána původní Objednávka.
7. VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ, ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
7.1. V případě stížnosti k plnění Smlouvy či činnosti Advokáta, kontaktuje Klient Advokáta na e-mailové adrese info@chap-ak.cz.
7.2. Advokát upozorňuje Klienta, že orgánem dozoru nad dodržováním povinností stanovených na ochranu spotřebitele je v oblasti advokacie Česká advokátní komora, která je i příslušná k mimosoudnímu řešení sporů (viz www.cak.cz).
8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
8.1. Tyto VOP jsou zveřejněny na Webu. Odesláním vyplněného objednávkového formuláře přes Web Klient stvrzuje, že je mu obsah VOP znám a že s ním souhlasí.
8.2. Tyto VOP ve formátu PDF či obdobném Poskytovatel rovněž zašle Klientovi v e-mailu potvrzujícím provedenou Objednávku.
8.3. Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Poskytovatele a Klienta, které ze Smlouvy vyplývají.
8.4. Je-li nebo stane-li se některé ustanovení těchto VOP neplatným či neúčinným, namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému či neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatnost či neúčinnost ustanovení VOP nemá vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení VOP.
8.5. Tyto VOP jsou účinné od 01. 01. 2025.
8.6. Advokát je oprávněn VOP změnit nebo zrušit v případech, u kterých vyplývá rozumná potřeba jejich pozdější změny, zejména v souvislosti s regulací souvisejících činností, ochranou osobních údajů, regulací bankovních obchodů, novým technologickým a softwarovým vývojem nebo vývojem legislativy či soudní judikatury. V případě změny VOP se změněnými VOP řídí vztahy uzavřené po dni účinnosti změněných VOP.
8.7. V případě, že se Advokát rozhodne změnit či zrušit VOP, bude aktuálně platné a účinné znění VOP vždy zveřejněno na Webu a případně i na dalších webových portálech Poskytovatele, aby se s aktuálním zněním VOP mohli všichni zájemci o uzavření Smlouvy a další osoby seznámit.
8.8. Zásady zpracování osobních údajů ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „GDPR“), a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, jakožto další informace k této problematice, naleznete v samostatném dokumentu Zásady ochrany osobních údajů na Webu, a v dokumentu Ochrana osobních údajů, který je zveřejněn na Webu.
8.9. E-mailovou adresou pro zaslání odstoupení od uzavřené Smlouvy (např. prostřednictvím formuláře na Webu) je: info@chap-ak.cz, případně může Klient odstoupení zaslat poštou na adresu sídla Advokáta.
8.10. Klient bere na vědomí, že ve smyslu zákona o advokacii je Advokát pojištěn, přičemž toto pojištění co do výše krytí škod činí částku 50 mil. Kč. Odpovědný za poskytnutí právní služby je, ve smyslu zákona o advokacii, Advokát. Advokát také Klientovi odpovídá za případně vzniklou škodu ve smyslu § 24 zákona o advokacii, a to v rozsahu úpravy této odpovědnosti ve smyslu její aktuální interpretace.
8.11. Klient bere na vědomí, že osoby poskytující právní služby nejsou oprávněny bez výslovného souhlasu klienta ověřovat pravdivost či úplnost skutkových tvrzení poskytnutých klientem. Klient dále bere na vědomí, že osoby pověřené poskytnutím právní služby nesmí v případném řízení uvádět údaje, ani navrhovat důkazy, o nichž ví, že jsou nepravdivé nebo klamavé, a to ani na příkaz klienta. Klient bere na vědomí, že osoby pověřené poskytnutím právní služby jsou vázány usnesením představenstva České advokátní komory č. 1/1997 Věstníku ze dne 31. října 1996, „etickým kodexem“, a že právní služby mohou být poskytovány pouze způsobem, který je s etickým kodexem v souladu.
8.12. Klient bere na vědomí, že osoby poskytující právní služby v rámci Advokáta mu budou poskytovat právní službu poctivě a pečlivě s tím, že nelze vyloučit významnou proměnlivost právních názorů, jichž se může poskytnutí právní služby týkat s ovlivněním její úspěšnosti pro klienta. Osoby poskytující právní služby se v této souvislosti zavazují vždy klienta v průběhu právní služby na takové situace upozornit a následně si vyžádat další pokyny.
8.13. Osoby pověřené poskytnutím právní služby jsou povinny zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž se dozvěděli v souvislosti s poskytováním právních služeb. Klient bere na vědomí, že dle zákona o advokacii může této povinnosti mlčenlivosti advokáta zprostit pouze klient a po jeho smrti či zániku právní nástupce klienta; má-li klient více právních nástupců, ke zproštění advokáta povinnosti mlčenlivosti je potřebný souhlasný projev všech právních nástupců klienta. Zbavení povinnosti mlčenlivosti klientem nebo jeho právním nástupcem anebo jeho právními nástupci musí být provedeno písemnou formou. Advokát je povinen zachovávat mlčenlivost i tehdy, je-li z okolností případu zřejmé, že ho klient nebo jeho právní nástupce této povinnosti zprostil pod nátlakem nebo v tísni. Advokát nemá povinnost mlčenlivosti ve vztahu k osobě, kterou pověřuje provedením jednotlivých úkonů právních služeb, pokud je tato osoba povinna sama tuto povinnost zachovávat. Povinností mlčenlivosti není advokát vázán v rozsahu nezbytném pro řízení před soudem nebo jiným orgánem, je-li předmětem řízení spor mezi ním a klientem nebo jeho právním nástupcem; povinností mlčenlivosti není advokát vázán též v řízení podle § 55 zákona o advokacii, v řízení o žalobě proti rozhodnutí České advokátní komory anebo v řízení o kasační stížnosti proti rozhodnutí soudu o této žalobě podle zvláštního právního předpisu, jakož i v řízení ve věcech uvedených v § 55b zákona o advokacii, a to v rozsahu nezbytném pro ochranu jeho práv nebo právem chráněných zájmů jako advokáta. Povinností mlčenlivosti advokáta nejsou dotčeny jeho povinnosti jako daňového subjektu stanovené zvláštními předpisy o správě daní a poplatků; i v tomto případě je však advokát povinen zachovávat mlčenlivost o povaze věci, ve které právní služby poskytl nebo poskytuje. Povinnosti mlčenlivosti se advokát nemůže dovolávat v kárném řízení, jakož i vůči advokátovi, který byl pověřen předsedou kontrolní rady provedením přípravných úkonů k prověření, zda došlo ke kárnému provinění. Povinnosti mlčenlivosti se advokát nemůže dovolávat při plnění povinností podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Povinností mlčenlivosti není dotčena zákonem uložená povinnost překazit spáchání trestného činu. Povinnost mlčenlivosti trvá i po vyškrtnutí ze seznamu advokátů.
FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
Oznámení o odstoupení od smlouvy
Adresát: Chlebik a partneři, advokátní kancelář, s.r.o.
sídlem Školská 694/32, 110 00 Praha 1
IČO: 14000482, DIČ: CZ14000482
Oznamuji/oznamujeme (*), že tímto odstupuji/odstupujeme (*) od smlouvy o poskytnutí těchto služeb(*)/o poskytnutí těchto služeb(*):
Datum objednání/datum obdržení (*):
Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů (*):
Adresa spotřebitele/spotřebitelů (*):
Číslo bankovního účtu pro vrácení peněz:
Podpis spotřebitele/spotřebitelů (*):
(pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
Datum:
(*) Nehodící se škrtněte nebo údaje doplňte